Създай мечтаното био в Instagram с тези 3 стъпки ( БОНУС съвети)


Какви услуги/продукти предлагаш? B2B или B2C?

Независимо от отговорът ти, социалните медии са един страхотен начин да развиеш бизнеса си онлайн.

Много компании не се възползват от силата на дигиталния свят и по-специално - на социалните платформи. Ето още нещо интересно: кои марки според теб се справят невероятно с маркетинга в социалните мрежи?

Първите, за които се сети, е по-вероятно да са B2C бизнеси, нали?

Поради някакви причини B2C са по-добри от B2B. Добрата новина е, че всеки може да се научи, стига да има желание.

Ще ви представя няколко работещи практики, с които да оптимизирате профила си. Те ми помогнаха да се свържа с целевата си аудитория и с нови клиенти.

Инстаграм Био. Запомнящо се представяне само с 2 изречения

Това е първото нещо, което потребителите виждат - описанието и снимката ви. Затова те трябва да бъдат:
  • грабващи
  • кратки
  • ясни
Ето няколко съвета ->

Профилната снимка - The eyes, chico. They never lie

Това е най-лесната част, но често се допускат грешки. За бизнес профилите е добре да се използва логото на фирмата/марката.

То трябва да отговаря на следните размери - 180 x 180 px. Защо? Резолюцията на мобилни устройства е малко по-различна от тази на десктоп.

Не прави логото трудно за разчитане. Големи букви, големи елементи. Така хората по-лесно ще разпознават профила ти.

Ако името е твърде дълго (My Dear Jewelry Girl), можеш да:
Направиш съкращение - MDJG
Използваш икона/изображение

Същите правила важат и за личните профили. Тук може да се експериментира с лични снимки (headshots).

Потребителско име

Името е онази част от нас, която всички ние споделяме.

Представи си следния сценарии:

Случайно попадаш на нечий профил. Снимките са с високо качество. Профилът е подреден. Профилната снимка е оптимизирана. Поглеждаш името и започваш да се чудиш на какъв език е написано: XxZaunzZ@15

Правило №1: Не използвай пунктуационни знаци в потребителското име.

Знам, че не лесно да се намери свободно име. Моето решение? Добави представка или наставка.

Пример:

Ако @socialmanager е заето, пробвай с @thesocialmediamanagers

Име на профила

Потребителското име е различно от името на профила.
При създаването на име на профила:
Използвайте собственото си име или името на организацията/компанията

Включете ключова дума, която да отговаря на основната ти дейност. Аз съм добавила копирайтър, маркетинг на съдържание и други.

Използвай емоджи, което да загатва какво правиш.

Описание (Bio) - Стъпка №1

Тук е мястото да представиш своето Уникално Търговско Предложение (USP). Нужно е едно изречение, но то е с най-голяма тежест.

Използвай отговорът на някой от тези въпроси:

  • Какво ме/ни прави страхотни?
  • Защо хората трябва да ме/ни следват?
  • Какво правя/правим?
  • Какво правя/правим различно?

За бизнес профилите USP може да свързано с продукт или услуга. Как помагате на потребителите? Какво решение и на какъв проблем им предлагате?
Личните профили могат също да отбележат какво правят и кой са те: фотограф, графичен дизайнер, музикант и т.н.

Описание (Bio) - Стъпка №2

Време е да се похвалиш със своите постижения.

Създал си онлайн курс за XYZ? Супер! Отбележи колко хора са го завършили.

Задача:

Направи списък със своите постижения. Нека хората разберат защо си толкова страхотен, колкото твърдиш, че си.

Например:

  • Характеристики - Спонсориран от X / Гост автор в Business Insider / Официален доставчик на XYZ‍
  • Отзиви - Над 100+ 5-звездни отзиви за Amazon / 500+ щастливи клиенти / ‍
  • Награди - Номинирана 2019 за най-бързо развиваща се технологична компания за 2020 г.

Ако нямате социални доказателства или постижения:
  • Напиши 1-2 изречения, които помага на хората по-добре да разберат кое е твоето призвание
  • Спомени марки, с които си работил
  • Добави местоположението си (обикновено се прави с 📍 емоджи)
  • Ако си основател на компания, не се колебай да го отбележиш

Описание (Bio) - Стъпка №3

Така… Отбеляза своите уникални страни. Добави информация за твоето USP. Какво липсва?

Динамичност! Третия ред е запазен за призиви за действие (CTA). Какво искаш да направят феновете ти?

  • Искаш ли те да те последват?
  • Искаш ли се регистрират за имейл бюлетин?
  • Могат да гледат най-новото ти видео в YouTube
  • Или да закупят конкретен продукт/ да тестват колекция от продукти
  • Създал си безплатен курс или уебинар? Публикувай линк, за да се включат повече хора
  • Предстои ти вълнуваща кампания? Нека феновете да вземат участие

Хей! Това не е краят! Ето няколко бонус съвета

Използвайте хаштагове и тагвайте хора

Когато използваш # или @, той се превръща в линк.

Използването на подходящи подходящи (хаш)тагове в описанието може да помогне да насочиш трафика към партньорски акаунти/магазин/подкаст/блог.

Разнообрази с емоджита

Емоджитата са страхотен начин да рачупиш биографията си в Instagram. Те могат да направят текста по-лесен за четене и с тях се пести място.

Например, вместо да напишеш „Щракнете тук“, можеш да публикуваш емоджи със сочещ пръст надолу. Възможностите са безкрайни.

Кратко, точно и ясно

Простотата е ключът към привличане (и задържане) на вниманието. Социалните медии са динамично поле, така че трябва да грабнеш интереса на публиката при първа възможност.

Хей, виж! Твоята целевата аудитория

Каква е целевата ти аудитория? Тийнейджъри ли са? Професионалисти или обикновени хора? Какви хобита, навици и цели имат? Какви видове публикации, телевизионни канали и акаунти в социалните медии четат, гледат и следват?

Мисля, че разбра какво искам да кажа.

Време за действие

Използвай тези тактики, за да:
  1. Достигнеш до по-голям кръг от потенциални клиенти и фенове
  2. Изпълниш своите цели за тримесичието
  3. Подобриш потребителския престой и изживяване (User experience)

Кой съвет ще приложиш първо? Сподели в коментарите по-долу.

Comments

Popular posts from this blog

Маркетинг стратегия - Анализ на настроенията. Думите като отражение на емоциите

7 книги, които ще променят начина, по който виждаш света. Романтика, бизнес, смърт и още нещо

Дай ми 10 минути и ще ти покажа как да надминеш конкуренцията си онлайн