Създай мечтаното био в Instagram с тези 3 стъпки ( БОНУС съвети)
Какви услуги/продукти предлагаш? B2B или B2C?
Независимо от отговорът ти, социалните медии са един страхотен начин да развиеш бизнеса си онлайн.
Представи си следния сценарии:
Случайно попадаш на нечий профил. Снимките са с високо качество. Профилът е подреден. Профилната снимка е оптимизирана. Поглеждаш името и започваш да се чудиш на какъв език е написано: XxZaunzZ@15
Правило №1: Не използвай пунктуационни знаци в потребителското име.
Знам, че не лесно да се намери свободно име. Моето решение? Добави представка или наставка.
Пример:
Ако @socialmanager е заето, пробвай с @thesocialmediamanagers
Независимо от отговорът ти, социалните медии са един страхотен начин да развиеш бизнеса си онлайн.
Много компании не се възползват от силата на дигиталния свят и по-специално - на социалните платформи. Ето още нещо интересно: кои марки според теб се справят невероятно с маркетинга в социалните мрежи?
Първите, за които се сети, е по-вероятно да са B2C бизнеси, нали?
Поради някакви причини B2C са по-добри от B2B. Добрата новина е, че всеки може да се научи, стига да има желание.
Ще ви представя няколко работещи практики, с които да оптимизирате профила си. Те ми помогнаха да се свържа с целевата си аудитория и с нови клиенти.
То трябва да отговаря на следните размери - 180 x 180 px. Защо? Резолюцията на мобилни устройства е малко по-различна от тази на десктоп.
Не прави логото трудно за разчитане. Големи букви, големи елементи. Така хората по-лесно ще разпознават профила ти.
Ако името е твърде дълго (My Dear Jewelry Girl), можеш да:
Направиш съкращение - MDJG
Използваш икона/изображение
Същите правила важат и за личните профили. Тук може да се експериментира с лични снимки (headshots).
Първите, за които се сети, е по-вероятно да са B2C бизнеси, нали?
Поради някакви причини B2C са по-добри от B2B. Добрата новина е, че всеки може да се научи, стига да има желание.
Ще ви представя няколко работещи практики, с които да оптимизирате профила си. Те ми помогнаха да се свържа с целевата си аудитория и с нови клиенти.
Инстаграм Био. Запомнящо се представяне само с 2 изречения
Това е първото нещо, което потребителите виждат - описанието и снимката ви. Затова те трябва да бъдат:- грабващи
- кратки
- ясни
Профилната снимка - The eyes, chico. They never lie
Това е най-лесната част, но често се допускат грешки. За бизнес профилите е добре да се използва логото на фирмата/марката.То трябва да отговаря на следните размери - 180 x 180 px. Защо? Резолюцията на мобилни устройства е малко по-различна от тази на десктоп.
Не прави логото трудно за разчитане. Големи букви, големи елементи. Така хората по-лесно ще разпознават профила ти.
Ако името е твърде дълго (My Dear Jewelry Girl), можеш да:
Направиш съкращение - MDJG
Използваш икона/изображение
Същите правила важат и за личните профили. Тук може да се експериментира с лични снимки (headshots).
Потребителско име
Името е онази част от нас, която всички ние споделяме.
Представи си следния сценарии:
Случайно попадаш на нечий профил. Снимките са с високо качество. Профилът е подреден. Профилната снимка е оптимизирана. Поглеждаш името и започваш да се чудиш на какъв език е написано: XxZaunzZ@15
Правило №1: Не използвай пунктуационни знаци в потребителското име.
Знам, че не лесно да се намери свободно име. Моето решение? Добави представка или наставка.
Пример:
Ако @socialmanager е заето, пробвай с @thesocialmediamanagers
Име на профила
Потребителското име е различно от името на профила.
При създаването на име на профила:
Използвайте собственото си име или името на организацията/компанията
Включете ключова дума, която да отговаря на основната ти дейност. Аз съм добавила копирайтър, маркетинг на съдържание и други.
Използвай емоджи, което да загатва какво правиш.
Използвай отговорът на някой от тези въпроси:
За бизнес профилите USP може да свързано с продукт или услуга. Как помагате на потребителите? Какво решение и на какъв проблем им предлагате?
Включете ключова дума, която да отговаря на основната ти дейност. Аз съм добавила копирайтър, маркетинг на съдържание и други.
Използвай емоджи, което да загатва какво правиш.
Описание (Bio) - Стъпка №1
Тук е мястото да представиш своето Уникално Търговско Предложение (USP). Нужно е едно изречение, но то е с най-голяма тежест.Използвай отговорът на някой от тези въпроси:
- Какво ме/ни прави страхотни?
- Защо хората трябва да ме/ни следват?
- Какво правя/правим?
- Какво правя/правим различно?
За бизнес профилите USP може да свързано с продукт или услуга. Как помагате на потребителите? Какво решение и на какъв проблем им предлагате?
Личните профили могат също да отбележат какво правят и кой са те: фотограф, графичен дизайнер, музикант и т.н.
Създал си онлайн курс за XYZ? Супер! Отбележи колко хора са го завършили.
Задача:
Направи списък със своите постижения. Нека хората разберат защо си толкова страхотен, колкото твърдиш, че си.
Например:
Ако нямате социални доказателства или постижения:
Динамичност! Третия ред е запазен за призиви за действие (CTA). Какво искаш да направят феновете ти?
Използването на подходящи подходящи (хаш)тагове в описанието може да помогне да насочиш трафика към партньорски акаунти/магазин/подкаст/блог.
Например, вместо да напишеш „Щракнете тук“, можеш да публикуваш емоджи със сочещ пръст надолу. Възможностите са безкрайни.
Мисля, че разбра какво искам да кажа.
Кой съвет ще приложиш първо? Сподели в коментарите по-долу.
Описание (Bio) - Стъпка №2
Време е да се похвалиш със своите постижения.Създал си онлайн курс за XYZ? Супер! Отбележи колко хора са го завършили.
Задача:
Направи списък със своите постижения. Нека хората разберат защо си толкова страхотен, колкото твърдиш, че си.
Например:
- Характеристики - Спонсориран от X / Гост автор в Business Insider / Официален доставчик на XYZ
- Отзиви - Над 100+ 5-звездни отзиви за Amazon / 500+ щастливи клиенти /
- Награди - Номинирана 2019 за най-бързо развиваща се технологична компания за 2020 г.
Ако нямате социални доказателства или постижения:
- Напиши 1-2 изречения, които помага на хората по-добре да разберат кое е твоето призвание
- Спомени марки, с които си работил
- Добави местоположението си (обикновено се прави с 📍 емоджи)
- Ако си основател на компания, не се колебай да го отбележиш
Описание (Bio) - Стъпка №3
Така… Отбеляза своите уникални страни. Добави информация за твоето USP. Какво липсва?Динамичност! Третия ред е запазен за призиви за действие (CTA). Какво искаш да направят феновете ти?
- Искаш ли те да те последват?
- Искаш ли се регистрират за имейл бюлетин?
- Могат да гледат най-новото ти видео в YouTube
- Или да закупят конкретен продукт/ да тестват колекция от продукти
- Създал си безплатен курс или уебинар? Публикувай линк, за да се включат повече хора
- Предстои ти вълнуваща кампания? Нека феновете да вземат участие
Хей! Това не е краят! Ето няколко бонус съвета
Използвайте хаштагове и тагвайте хора
Когато използваш # или @, той се превръща в линк.Използването на подходящи подходящи (хаш)тагове в описанието може да помогне да насочиш трафика към партньорски акаунти/магазин/подкаст/блог.
Разнообрази с емоджита
Емоджитата са страхотен начин да рачупиш биографията си в Instagram. Те могат да направят текста по-лесен за четене и с тях се пести място.Например, вместо да напишеш „Щракнете тук“, можеш да публикуваш емоджи със сочещ пръст надолу. Възможностите са безкрайни.
Кратко, точно и ясно
Простотата е ключът към привличане (и задържане) на вниманието. Социалните медии са динамично поле, така че трябва да грабнеш интереса на публиката при първа възможност.Хей, виж! Твоята целевата аудитория
Каква е целевата ти аудитория? Тийнейджъри ли са? Професионалисти или обикновени хора? Какви хобита, навици и цели имат? Какви видове публикации, телевизионни канали и акаунти в социалните медии четат, гледат и следват?Мисля, че разбра какво искам да кажа.
Време за действие
Използвай тези тактики, за да:- Достигнеш до по-голям кръг от потенциални клиенти и фенове
- Изпълниш своите цели за тримесичието
- Подобриш потребителския престой и изживяване (User experience)
Кой съвет ще приложиш първо? Сподели в коментарите по-долу.
Comments
Post a Comment