7 книги, които ще променят начина, по който виждаш света. Романтика, бизнес, смърт и още нещо


Всеки път, когато влезем в книжарница или започнем да четем книга, търсим нещо. Понякога търсим забавление. Понякога четем, за да научим нещо. Но друг път търсим конкретен резултат - искаме това, което четем, да ни помогне да станем по-щастливи и по-интелигентни версии на себе си.


Е, тук оставям 7 книги, които могат да променят начина, по който възприемаш света. Вероятно ще те накарат да се замислиш, да почувстваш нещо, да предприемеш някакво действие и дори да постигнеш успехи.

Звучи добре, нали?

Kнига №1: "Свирепия 8. Стратегия за успех”
Автор: Ричард Марчинко

Сократ е бил прав: опознай себе си. Оттам тръгват всички победи.

Книгата на Ричард Марчинко предлага практически съвети и проницателни мисли за фокусиране и пренасочване към сегашните задачи като средство за успешно завършване на по-нататъшен и по-голям проект.

Марчинко дава много примери как мислиш извън кутията при изпълнение на сложни задачи, като поставя акцент върху определянето, усъвършенстването и завършването на цялостната работа.

Свирепия знае какво говори, защото неговото кредо винаги е било:

„Побеждавай на всяка цена! Ти и твоят екип трябва да успеете. Затова, попова лъжичке, чуй стария Свиреп воин! Рискувай, рискувай и пак рискувай! Но никога не си въобразявай!“

КНИГА №2: „Рекламата като наука“
Автор: Клод Хопкинс

„Рекламата като наука“ е написана от Клод Хопкинс през 1926 г. 

Смятан за бащата на съвременните рекламни техники, Хопкинс вярва, че рекламата трябва да бъде измерима и да оправдава резултатите, които дава.
В книгата той обяснява точно как да стане това. Принципите, които е открил и документирал, днес са толкова верни, колкото и когато са били написани за първи път.

1. Рекламата е продажба

Основната цел на рекламата е да реализира продажби.
Принципите както на рекламата, така и на продажбите са едни и същи. Всички успехи и неуспехи произтичат от един и същ източник. Следователно на всеки рекламен въпрос трябва да се отговори според стандартите на продавача.
Единствената разлика се крие в степента. Рекламата е умножена продажба.

2. Хората са егоисти (направи им услуга)

Не забравяй, че хората, към които се обръщаш, са егоисти. Те не се интересуват от теб или печалбата ти. Те търсят да извлекат полза за себе си.
Пренебрегването на този факт е често срещана и скъпа грешка
Най-добрите реклами не карат никой да купува. Те предлагат искана информация. Те демонстрират предимствата за потребителя. Някои дори предлагат тестери.

3. Използвай заглавия, за да „намериш“ точната аудитория

Писането на заглавия е изкуство. Те или отблъскват, или привличат интерес. 

Целта на заглавието е да привлече вниманието на точните зрители/читатели. Те се сблъскват с определен проблем. Нуждаят се от решение. Те имат нужда от продукта/услугата ти.

Грижа те е само за тези хора.

4. Психология на клиента

За да създадеш успешна реклама, трябва да разбираш психологията на клиента. Колкото повече знаеш за него, толкова по-добре. 

Например любопитството е един от най-силните човешки стимули. 

Друго важно нещо - хората искат изгодни сделки, а не евтиност. Те искат да почувстват, че могат да си позволят да извършат желаното действие.

5. Бъди конкретен

Общи приказки отблъскват хората. Те не създават никакво впечатление.
Да кажеш, „най-добрите в света“, „най-ниските цени“ и т.н., в най-добрия случай ще ти спечели няколко отегчен въздишки

Суперлативите от този вид демонстрират:
  • Слаба аргументация
  • Склонност към преувеличаване
  • Небрежност към истината

Използвай точни твърдения, цифри и конкретни факти.

6. Разкажи пълната си история

Рекламата трябва да разказва някаква история.

След като привлечеш вниманието на човек, елементът на разказа трябва да осъществи прехода от 'обикновен зрител' до 'информиран зрител'.
Ако загубиш читателя/зрителя в този момент, може никога повече да не се върне.

7. Снимките (и изкуството) трябва да подкрепят текста

Не използвай снимки:
  • Само защото са интересни
  • За да привлечеш внимание
  • За украса
Използвай снимки, когато:
  • Подкрепят аргумент
  • Допълват представата за продукта/услугата
  • Представят желания резултат
  • Визуализират прехода от 'имам проблем, но нямам решение' до 'имам Х, което е решение на проблема ми'

8. Реклама + Домашна работа (Подготовка) = Успех

Рекламодателят, за да има шанс за успех, трябва да има пълна информация по темата.
Често се налага да четеш с дни/седмици по темата, за която ще пишеш.

Понякога само ЕДИН факт може да бъде основната част от кампанията. Но се налага да минеш през тонове информация, за да дотигнеш до него.

9. Имаш нужда от стратегия

Рекламата наподобява на война или игра на шах.
  • Нуждаеш се от умения и знания.
  • Трябва да имаш обучение и опит.
  • Подходящото оборудване не е излишно.

Не смей да подценяваш противниците! Твоят разузнавателен отдел играе жизненоважна роля. 

Рекламата често изглежда проста. НО за създаването ѝ, трябва да намериш решение на много проблеми. И повечето от тях лежат в основата.

11. Използвай тестери

Продуктът + психическото впечатление + атмосфера = продажба.

Тестерите не се прилагат само за малките продукти. Те вървят с почти всичко.

Когато пробите се използват ефективно, те намаляват разходите за придобиване на клиент (cost per customer).

12. Бъди различен

Човек, който иска да направи впечатление, трябва да се откроява по някакъв начин от масата.
И то по ПРИЯТЕН начин

Прави обикновени неща по нестандартен начин. Бъде изобретателен

13. Кажи 'НЕ' на негативната реклама

Да атакуваш съперник никога не е добра реклама. Не посочвайте недостатъците и грешки на другите. Прояви се като добър човек. Показвай щастливата и привлекателна страна на нещата, а не тъмната и неприветливата.

14. Авторитет - Доброто име помага

Има голямо предимство в име, което разказва история.

То обикновено се поставя на видно място. За да оправдае пространството, което заема, трябва да подкрепя рекламата.

КНИГА №3: 'Гордост и Предразсъдъци'
Автор: Джейн Остин

Романът започва с известната фраза:
Общоизвестна истина е, че всеки богат млад мъж трябва да си вземе съпруга.
Останалата част от него се стреми да докаже тази „универсална истина".
Неслучайно първоначалното заглавие на романа е "Първи впечатления", тъй като главните герои Елизабет Бенет и мистър Дарси изпитват неприязън един към друг само въз основа на първоначалните си впечатления.

Романите на Остин са популярни заради нейния хумор и способността й да създава реалистични герои.

Ако прочетеш Гордост и предразсъдъци, ще се смееш доста и вероятно ще разпознаеш близък човек в поне един от героите.

Този роман не е просто любовна история. Някои двойки са изправени пред повече предизвикателства от други.
Дарси и Елизабет трябва да преодолеят своите гордост и предразсъдъци, преди да могат да се разберат и обикнат.

Съвет към господата, които четат романа: Водете си бележки за това:
  • Какво прави господин Дарси
  • Как се държи
  • Какви са маниерите му

КНИГА №4: 'Гроздовете на гнева'
Автор: Джон Стайнбек

Сюжетът се развива по време на Голямата депресия в Америка, която продължава от сриването на фондовия пазар през октомври 1929 г. до началото на Втората световна война 12 години по-късно.

През това време, дълъг период от суша и силни ветрове засягат големи части от Средния Запад, включително голяма част от щата Оклахома.

Много от хората по тези земи потеглят на юг, надявайки се да намерят плодородна земя, на която да изкарват прехраната си.

На това се надяват и главните герои на романа - семейство Джоуд.

Те, заедно с хиляди други, поемат на път към Калифорния.
 
Хората преследват мечтата за нов живот, сигурност, спокойствие, дом. Освен тези блянове гроздовете на гнева също започват да натежават в душите на хората.

Ще спят ли спокойно отново? Ще запазят ли семейството цяло? Колко дълго ще издържат така...

КНИГА №5: 'Крадецът на книги'
Автор: Маркъс Зюсак

Крадецът на книги разказва историята на Лизел, малко момиченце, което е отведено в нов дом, защото майка й не може да си позволи да се грижи за нея.

Историята е разказана от Смъртта, който се превръща в герой, когото трябва да уважаваш и дори да съжаляваш понякога.

Разказът поставя странна перспектива на историята. Голяма част от това, което казва Смъртта, е много философско и дори красиво.

Сюжетът се развива в нацистка Германия, в началото на Втората световна война.

По време на пътуването до новия си дом по-малкият брат на Лизел умира и тя открадва първата си книга - "Наръчникът на гробаря"

Когато пристига в новия си дом, изведнъж се сдобива с нови майка и татко.

Преследвана всяка нощ от кошмари от смъртта на брат си, Лизел и нейният нов татко Ханс Хуберман си поставят предизвикателството да прочетат книгата, последната връзка на Лизел с нейния брат.

Книгата може да те накара да плачеш и да се смееш... почти едновременно!

Тъгата около историята на Лизел се прокрадва във всяка страница, докато изведнъж не разбереш, че преживяването е било такова за толкова много други хора.

Зюсак, разказва, че написването на книгата е вдъхновено от две събития от реалния живот, свързани с него от неговите немски родители:
  • бомбардировката на Мюнхен
  • една тийнейджърка, даваща хляб на изтощен евреин, маршируващ по улиците и бичуван от войници
Зюсак съчетава толкова ужасни събития с толкова правдоподобни герои и подробности от ежедневието в нацистка Германия.

„Крадецът на книги“ е препоръчван като книга за по-големи деца и като роман за възрастни.

Може и (със сигурност трябва) да се прочете и от двете възрастови групи.

Как бих го описала?
  1. Емоционален
  2. Мислещ
  3. Жизнеутвърждаващ
  4. Трагичен
  5. Със спиращ дъха обхват
  6. Майсторски разказан

КНИГА №6: 'Мисленето'
Автор: Даниъл Канеман

Даниъл Канеман е носител на Нобеловата награда за икономически науки за неговата семинарна работа по психология, оборваща рационалния модел на преценка и вземане на решения.

Канеман е възприет от мнозина като един от най-важните мислители в света! Идеите му оказват дълбоко влияние в много области - бизнес, медицина, политика.

В „Мисленето“ той отвежда читателите на обиколка в ума на човека. Канеман обяснява двете системи, които движат начина, по който мислим и правим избор.

Препълнена с прозрения и безкрайно увлекателна, тази книга обхваща широк спектър от теми и десетилетия пионерска работа в областта на психологията.

Тя започва с описание на основните „системи“, които управляват човешкото вземане на решения:
  • Бързата, интуитивна, без усилия и уверена Система 1
  • Бавната, обмислена, старателна и безмилостна Система 2

След това Канеман пристъпва към категорично разглобяване и отхвърляне на теорията за рационалния избор, като демонстрира „силата на непоследователните фактори като определящи предпочитанията“.

Последният раздел на книгата изследва контрастиращите „лица“, въплътени във всеки индивид:
  • Спомнящото се аз
  • Преживяното аз

Спомнянето за себе си се отнася до аспекта в нашата природа, който оценява преживяванията по трайните спомени, която оставят. Тази система следи целите и прави мисловни оценки. Тя отговаря на въпроса "Колко съм доволен от живота си?"

Преживяното Аз е аспектът, който оценява удоволствието и болката.

Ето 3 основни урока от книгата:
  1. Поведението ти се определя от двете системи, описани по-горе - едната съзнателна, а другата автоматична
  2. Мозъкът ти е мързелив и по този начин те възпира да разгърнеш пълния потенциал на твоята интелигентност
  3. Когато вземаш решения свързани пари, остави емоциите си у дома

Книга №7: "Цифров капитал"

Автори:Алекс Лоуи, Дейвид Тикол, Дон Тапскот

"Цифров капитал", книгата в съавторство с уеб гуруто Дон Тапскот, заема завладяваща тема и изтощава вълнението от нея.

Бизнес мрежите, или б-мрежите, твърдят авторите, са се превърнали в мощна и задълбочена нова форма на икономическа организация.
Ако корпорацията въплъти капитала в индустриалната епоха, тогава б-мрежата прави същото за дигиталната икономика
Авторите представляват б-мрежите като обединения на предприятия, които работят заедно, за да намалят транзакционните разходи и неефективността.
Б-мрежата се ​​очертава като общата универсална платформа за създаване на стойност и богатство
Авторите предоставят солиден анализ на новата форма на конкуренция:
  1. Първо представят "б-мрежова таксономия" с плътни описания на това, което класифицират като агори, агрегации, вериги на стойности, съюзи и дистрибуторски мрежи
  2. След това преминават към това как подобни организации влияят върху човешкия капитал и това, което наричат ​​капитал на отношенията (известен като маркетинг)
  3. Книгата завършва със съвети за това как да изграждаш и да печелиш от б-мрежите
Основната предпоставка на книгата - възходът на b-мрежите - предполага, че тези зараждащи се среди ще се придобият по-ясна форма с течение на времето.

Най-големите и най-амбициозни б-мрежи, като AutoExchange или тези в аерокосмическата или здравната индустрия, все още не оказват съществено влияние върху икономиката. Подобно на ранните рискови инвестиции в ИТ или биотехнологии, голяма част от стойността на тези предприятия се крие във все по-несигурно бъдеще.

Сега е твой ред!

За всяка споделена книга трябваше да предизвикам някой да направи същото. Е, предизвиквам ТЕБ!

Дори да споделиш само една книга с приятел, тя може да е достатъчна да промени неговия мироглед. Успех!

Comments

Popular posts from this blog

Маркетинг стратегия - Анализ на настроенията. Думите като отражение на емоциите

Дай ми 10 минути и ще ти покажа как да надминеш конкуренцията си онлайн