Дай ми 10 минути и ще ти покажа как да надминеш конкуренцията си онлайн
- се движим напред
- оптимизираме процесите
- развиваме уменията си
- поддържаме темпото
Те могат да бъдат твоето дигитално оръжие. Данните, които ще извлечеш от тях, могат да:
- Подобрят кампаниите ти; покачат процента на ангажираност; добавят нови последователи;
- Си стоят неоползотворени в някой онлайн документ. Един ден тяхната сила и възможностите, които носят, ще бъдат изгубени. Колко тъжно…
Нека направим план, с който да отприщим този потенциал. Време е за изготвяне на стратегия!
Първата стъпка е да проучиш подхода на другите отбори. Започни като като с изготвиш списък със социалните медии, които използват те. Дали са в Twitter, Instagram или Facebook. А погледна ли в LinkedIn?
С всеки от тези социални канали можеш да жънеш успех. Изборът ти зависи от целите, които си поставиш.
Потребителите са различни, темите за разговор - също. Към кого се обръщат твоите конкуренти? Дали към изпълнителни директори, или към управител на определен отдел. Какво споделят с тях? Кога?
Хайде да видим!
Това са хората, които искаш да превърнеш в свои /редовни/ клиенти и последователи. Забележи, че е възможно те дори да не знаят за съществуването ти.
Целта е да ги привлечеш на своя страна. Как? Като заговориш на техен език.
Обърни внимание на начините, по които другите осъществяват връзка с тези хора. Чрез секцията за коментари, публикациите си, промо игри, социални събития?
Защо не опиташ да приложиш някой от гореспоменатите техники?
Друга възможност е да съчетаеш 2-3 от тях и да създадеш епично събитие.
Например:
Ако секцията с коментарите се използва като канал за връзка, започни да си водиш бележки:
Тук не е нужно да се съобразиш изцяло с другите. Не всеки вид съдържание ще отговаря на имиджа на компанията ти.
Забележи кога качват своите публикации. Провери и своята статистика, за да видиш:
Както вече споменах, различните платформи имат различни алгоритми и различна база от потребители.
Маркетинг стратегия в социалните медии
Не е нужно да следваш /follow/ профилите на конкурентите си. Можеш да следиш дейността им тайничко /stalk/. Това не е лошо нещо, а част от твоята стратегия.Първата стъпка е да проучиш подхода на другите отбори. Започни като като с изготвиш списък със социалните медии, които използват те. Дали са в Twitter, Instagram или Facebook. А погледна ли в LinkedIn?
С всеки от тези социални канали можеш да жънеш успех. Изборът ти зависи от целите, които си поставиш.
Потребителите са различни, темите за разговор - също. Към кого се обръщат твоите конкуренти? Дали към изпълнителни директори, или към управител на определен отдел. Какво споделят с тях? Кога?
Хайде да видим!
Целева аудитория
Целевата аудитория на конкурентите ти в над 70% от случаите отговаря на критериите на твоята.Това са хората, които искаш да превърнеш в свои /редовни/ клиенти и последователи. Забележи, че е възможно те дори да не знаят за съществуването ти.
Целта е да ги привлечеш на своя страна. Как? Като заговориш на техен език.
Обърни внимание на начините, по които другите осъществяват връзка с тези хора. Чрез секцията за коментари, публикациите си, промо игри, социални събития?
Защо не опиташ да приложиш някой от гореспоменатите техники?
Друга възможност е да съчетаеш 2-3 от тях и да създадеш епично събитие.
Например:
Ако секцията с коментарите се използва като канал за връзка, започни да си водиш бележки:
- На какви въпроси отговарят конкурентите ти?
- Какъв е тонът им?
- Колко време им отнема, за да отговорят?
Видове съдържание
В зависимост от социалната медия ще създаваш различни видове съдържание. Клипове, статии, снимки, инфографики и т.н.Тук не е нужно да се съобразиш изцяло с другите. Не всеки вид съдържание ще отговаря на имиджа на компанията ти.
Забележи кога качват своите публикации. Провери и своята статистика, за да видиш:
- кога са най-активни последователите ти
- какъв е % на активност
Дизайн и редакция
Методите за обработка са друг интересен елемент. Има хиляди приложения за редактиране на видеа и снимки. Някои са безплатни (Canva), но тези с платен абонамент ти дават повече възможности.Както вече споменах, различните платформи имат различни алгоритми и различна база от потребители.
Реакцията към видеата може да е в пълен контраст с тази към инфографиките. Разгледай най-добрите профили от твоята ниша. Какви видове съдържание използват те? Кои от тях се представят най-добре? Тествай ги в своя профил.
Чрез описанието лесно се достига до феновете и потенциалните клиенти. Отдели повече внимание на тази секция. Предай съобщението си ясно, за да бъде разбрано и да постигнеш желания ефект.
Можеш да превърнеш тези 2000 символа в мини блог публикация! Кратки изречения, няколко параграфа и ценен съвет са всичко от, което се нуждаеш.
Ако една твоя публикация е имала:
Твоите конкуренти имат ли си собствен хаштаг. Такъв, който да е уникален за бизнеса им и да го представя. Тук има два възможни отговора:
Копирайтинг за социални медии
При създаването на нов пост имаш опция за добавяне на описание. Тук е мястото да споделиш новини, мисли и съвети.Чрез описанието лесно се достига до феновете и потенциалните клиенти. Отдели повече внимание на тази секция. Предай съобщението си ясно, за да бъде разбрано и да постигнеш желания ефект.
Можеш да превърнеш тези 2000 символа в мини блог публикация! Кратки изречения, няколко параграфа и ценен съвет са всичко от, което се нуждаеш.
Ако една твоя публикация е имала:
- Висок % на ангажираност
- Брой конверсии над средното ниво
- Повече харесвания
- Много коментари
Употреба на хаштаг от #конкуренцията
Една добре планирана и изпълнена хаштаг кампания може да доведе до много нови клиенти, продажби, посетители и печалби.Твоите конкуренти имат ли си собствен хаштаг. Такъв, който да е уникален за бизнеса им и да го представя. Тук има два възможни отговора:
- Да
- Не
След като откриеш брандирания хаштаг:
До сега говорих само за успехите на една маркетинг стратегия. Време е да разгледаме и тъмната страна на нещата.
Конкурентите ти са имали неуспехи, както всеки друг. Тъй като техните клиенти и последователи са и твоя мишена, трябва да ги опознаеш много добре.
Ако приятелят ти не понася определен вкус сладолед, ти няма да му го купиш. Същото важи и за бизнеса.
- Анализирай. Каква е ключовата фраза - името на компанията или фраза/слоган?
- Сравни две публикации - при едната е употребен хаштагът, а при другата не е. Коя от двете има по-висок процент на ангажираност? От тук можеш да си направиш извод как влияе персонализираният хаштаг на компанията.
Губещи тактики
Не всеки опит е успешен. Трябва да се учим от грешките си. А знаеш ли кое е още по-добро? Да се учиш от чуждите грешки.До сега говорих само за успехите на една маркетинг стратегия. Време е да разгледаме и тъмната страна на нещата.
Конкурентите ти са имали неуспехи, както всеки друг. Тъй като техните клиенти и последователи са и твоя мишена, трябва да ги опознаеш много добре.
Ако приятелят ти не понася определен вкус сладолед, ти няма да му го купиш. Същото важи и за бизнеса.
Отбележи си кои кампании и публикации на конкуренцията са се представили най-слабо. Прегледай коментарите, за да се запознаеш с мнението на публиката.
Основната ти задача е да разбереш коя е причината за недоволството.
След като си открил отговорите ги използвай в твоя полза. Подобри продукта/ услугата си, за да не повтаряш чуждите грешки. След това ги промотирай.
Алгоритъмът е следния:
- Избягване на чуждите грешки
- Усъвършенстван продукт
- Копирайтинг умения
- Реклама
- Добро обслужване
Вслушвай се в хората, за да победиш конкуренцията
Използвай данните от своята социална дейност. Преглеждай анализите от платформата и от специализиран софтуер.Проследи:
- активността на последователите
- достигнати профили
- предприети действия
- честота на напускане
СЪВЕТ: За проследяване на дейността на Facebook страница използвай Facebook Analytics. В Instagram превключи към бизнес профил, за да получиш достъп до анализи на профила.
Source: Influence Marketing News |
Недоволните потребители са голям проблем. Те не се притесняват да споделят мнението си, а понякога стават крайни в действията си.
В такива моменти не трябва да отстъпваш пред трудностите. Докажи, че бизнесът ти се крепи на строго установени правила и норми. Намери начин да компенсираш за създаденото недоволство. Трябва да защитаваш и да поддържаш имиджа на бизнеса както и отношенията с клиентите си.
Ако конкуренцията е по-отзивчива, е желателно да се възползваш от това. Можеш да им предложиш да работите в екип, за да се рекламирате взаимно /cross-promoting/. В този случай всички са доволни, нали?
Въпреки топлите отношения, бъди нащрек. Споделянето на клиенти с друг бизнес не ги прави по-малко съперници.
Как да действаш в тази заплетена ситуация? Определи колко сериозно е положението.
Използвай този кратък наръчник, като основа за дейността си. Сподели какво те затруднява при анализ на конкуренцията? Или сподели някой професионален съвет в коментарите долу.
Възможност за професионални взаимоотношения?
Не е прието да споделяш публикациите на твоите съперници. По този начин ти ги представяш пред своята аудитория и рискуваш да я изгубиш. Ала винаги има изключения.Ако конкуренцията е по-отзивчива, е желателно да се възползваш от това. Можеш да им предложиш да работите в екип, за да се рекламирате взаимно /cross-promoting/. В този случай всички са доволни, нали?
Въпреки топлите отношения, бъди нащрек. Споделянето на клиенти с друг бизнес не ги прави по-малко съперници.
Как да действаш в тази заплетена ситуация? Определи колко сериозно е положението.
- Директен конкурент. Не осъществявай почти никаква връзка с тях през социалните медии.
- Потенциален сътрудник. Предложи им да си помагате взаимно. Те ще те представят на техните последователи, а ти - на своите.
Да обобщим
Конкуренцията не винаги е лошо нещо. Можеш да черпиш вдъхновение от нея и да погледнеш нещата от друга гледна точка. Стига да знаеш какво да търсиш, можеш да се сдобиеш с тонове информация.Използвай този кратък наръчник, като основа за дейността си. Сподели какво те затруднява при анализ на конкуренцията? Или сподели някой професионален съвет в коментарите долу.
Comments
Post a Comment